تبسم جانتبسم جان، تا این لحظه: 10 سال و 5 ماه و 8 روز سن داره

تبســـــــــم زندگی

هفته 36 بارداری

1392/7/29 17:40
671 بازدید
اشتراک گذاری

 این زمان از بارداری، کودک دمای بدن خود را بالاتر از مادر نگه می دارد.

کودک شما

کودک شما اکنون 2650 گرم وزن داشته و 47 سانتی‌متر قد دارد. در این هفته نیز او همچنان مشغول ذخیره چربی است تا در زمان تولد، بتواند دمای خود را تنظیم کند.

بدن شما

ماه آخر بارداری تمرینی برای وضع‌حمل می باشد. دهانۀ رحم شما در این زمان باز می شود تا محیط را نرم و آماده سازد. اگرچه تمام این حالات از علائم وضع‌حمل هستند، اما نیازی نیست که به سرعت و با مشاهده هر تغییری سریعاً به بیمارستان بروید. احتمالاً هنوز چند هفته ای با زایمان فاصله دارید.

چه کارهایی انجام دهید و از چه کارهایی بپرهیزید

پیش از نظافت منزل و به خرج‌دادن وسواس بیش از حد، روی شیشه های مواد شوینده را بخوانید تا از بی‌خطر بودن آن‌ها مطمئن شوید. در هنگام کار‌کردن حتماً از دستکش‌های لاستیکی استفاده کنید. در و پنجره ها را باز کنید تا محیط با هوای تازه پر شود و گازهای خطرناک مواد، به شما و کودکتان آسیب نرساند. در صورت امکان از همسر خود برای انجام کارهای فیزیکی‌تر کمک بگیرید.

سلامت

در صورتی که سیاهرگ‌های گشادی را روی پاهای خود مشاهده کردید، حتماً درخواست کمک کنید. روی هم گذاشتن پاها و سرپا بودن به مدت طولانی، برای این عارضه بد است.

نصیحت‌های مادرانه

حتماً نواربهداشتی‌های مورد علاقه خود را که با آنها راحت هستید، تهیه کرده و کنار بگذارید تا با خود به بیمارستان ببرید، زیرا نوارهای بیمارستان ممکن است گران‌قیمت بوده و راحت نیز نباشند.

خرید کردن

یکی از خریدهای مناسب در این زمان پمپ سینه است که پس از وضع‌حمل از آن استفاده خواهید نمود. برای انتخاب نوع خوب و مناسب آن، حتماً با مادران دیگر مشورت کنید. تمرین کنید که چگونه لباس زیر خود را با یک دست باز کنید زیرا در زمانی که کودک شما شیر می خواهد، با یک دست او را گزفته اید.

ورزش

اگر در این زمان رفتن به باشگاه برایتان سخت شده، در منزل بمانید و حرکات کششی را انجام دهید. برای اطلاع کامل از این حرکات، با پزشک خود و یا متخصص این امر مشورت کنید.

روابط شما

یک کار قشنگ این است که پس از وضع‌حمل یک نامه تشکر که عکس نوزاد خود را به آن ضمیمه کرده اید، برای پزشک‌تان بفرستید تا به این طریق از زحماتش تشکر کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)